Tavaly 1 397 816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben - közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet - jegyzi meg a közlemény.
Külön kiemeli, hogy tavaly 34 százalékkal 181 ezerre emelkedett az elektromos és hibrid meghajtású autók gyártása, ami a teljes termelés 13 százalékát teszi ki.
A csehországi autógyártást negatívan befolyásolták az orosz-ukrán és az izraeli-palesztin katonai konfliktusok, a magas energiaárak és a beszállítói hálózatok problémái, különösen a nyári hónapokban.
A cseh autóipari szövetség pozitívan értékeli, hogy az európai uniós tagállamoknak sikerült megegyezniük az Euro 7 emissziós norma reálisabb változatában, ami lehetővé teszi a keresett modellek piacon tartását - mutatott rá Martin Jahn, a szövetség elnöke.
A legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Euro tavaly 24,8 százalékkal 865 ezerre emelte termelését, ennek majdnem 90 százalékát külföldön értékesítette. A Skoda 109 ezer elektromos és hibrid meghajtású kocsit gyártott, ami a termelés 12,6 százaléka.
A dél-koreai Hyundai 5,6 százalékkal 340 500-ra növelte termelését, az elektromos autók a termelés 21,2 százalékát tették ki.
A japán Toyota a nyáron alkatrészhiánnyal küszködött, így éves termelése 192 500 autó volt, mintegy 10 ezerrel kevesebb, mint 2022-ben.
A Tatra Truck, a jelenleg egyetlen cseh tehergépkocsi gyár 1432 kocsit gyártott, 85-tel többet, mint 2022-ben, ami 6,3 százalékos növekedés.