Nagy-Britanniában 10,4 százalékkal, 317 ezer 786-ra nőtt az új autók eladása márciusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már több mint másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 2,7 százalékkal, 23 ezer 312-re csökkent, részesedésük az eladásokból 7,3 százalékra zsugorodott a tavaly márciusi 8,3 százalékról.
Az idén márciusban 177 ezer 019 új benzinüzemű autót adtak el, 9,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részarányuk ugyanakkor 56,3 százalékról 55,7 százalékra zsugorodott.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 44 ezer 550 talált vevőre a múlt hónapban, 19,6 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 12,9 százalékról 14 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 36,7 százalékkal, 24 ezer 517-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,2 százalékról 7,7 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 3,8 százalékkal, 48 ezer 388-ra nőtt, piaci részesedésük 16,2 százalékról 15,2 százalékra csökkent.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán márciusban a három legkeresettebb új autótípus a Nissan Qashqai (8931), a Ford Puma (8318) és a Kia Sportage (7445) volt.
Az idei első két hónapban a dízelüzemű autók értékesítése éves szinten 5,3 százalékkal csökkent, a benzinüzeműeké 9,4 százalékkal nőtt, a HEV autóké 12,5 százalékkal, a PHEV autóké 34 százalékkal, a BEV autóké pedig 10,6 százalékkal emelkedett.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Tavaly az év egészében 1 millió 903 ezer új autót adtak el Nagy-Britanniában, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.
Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.
Az eladott új autók között a dízelüzeműek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető "plug-in" hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.