Nagy-Britanniában 14 százalékkal, 84 ezer 886-ra nőtt az új autók eladása februárban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már több mint másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 7,4 százalékkal, 4995-re csökkent, piaci részesedésük az eladásokból 5,9 százalékra zsugorodott a tavaly februári 7,3 százalékról.
Az idén februárban 48 ezer 001 új benzinüzemű autót adtak el, 13,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a piaci részarányuk ugyanakkor 56,9 százalékról 56,6 százalékra zsugorodott.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 10 ezer 801 talált vevőre a múlt hónapban, 12,1 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük 12,9 százalékról 12,7 százalékra mérséklődött. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 7,2 százalékkal, 6 ezer 098-ra nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,3 százalékról 7,2 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 21,8 százalékkal, 14 ezer 991-re nőtt, piaci részesedésük 16,5 százalékról 17,7 százalékra emelkedett.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán februárban a három legkeresettebb új autótípus a Ford Puma (2535), a Volkswagen Golf (2203) és a Volkswagen T-Roc (1986) volt.
Az idei első két hónapban a dízelüzemű autók értékesítése éves szinten 9,2 százalékkal csökkent, a benzinüzeműeké 9,5 százalékkal nőtt, a HEV autóké 3,3 százalékkal a PHEV autóké 30,4 százalékkal, a BEV autóké pedig 21,3 százalékkal emelkedett.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 903 ezer új autót adtak el, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.
Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly, 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.
Az eladott új autók között a dízelüzemelésűek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról, a benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott, miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt, míg a hálózatról is tölthető "plug-in" hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.